Berendsen Tekstil Service A/S

Berendsen Textil Service ser Svanen som et stærkt brand i markedsføringen af deres virksomhed – særligt over for de lidt større kunder, der som Berendsen selv arbejder med CSR, miljø og sundhed. Men også for de mindre kunder har det betydning.

“Berendsen ser Svanen som et stærkt brand i markedsføringen af vores virksomhed. Jo mere vi kan skille os ud, jo mere synlige er vi i markedet. Der er ingen tvivl om, at Svanen har betydning, når vi forhandler med vores kunder. Især i forhold til de lidt større kunder, der arbejder med CSR og bæredygtighed, men også i forhold til de mindre kunder, hvor det er de nære ting, som f.eks. at nedsætte risikoen for allergiske reaktioner eller eksem hos medarbejderne, der har betydning”.

“Vi har nu været svanemærket i mange år, og der er ingen tvivl om, at Svanen har haft størst betydning for os på kemisiden. Selvom vi i mange år har arbejdet på at nedsætte brugen af miljø- og sundhedsskadelige stoffer i vaskekemien, viste det sig alligevel, at der skulle en del ændringer til, før vi kunne blive Svanemærket. De ændringer, vi har foretaget i vores vaskekemi, kommer både det eksterne miljø, vores kunder og vores medarbejdere til gode. Derudover har Svanen selvfølgelig også haft en effekt på vores forbrug af vand og el under selve vaskeprocessen, som i dag er branchens absolut laveste niveau pr. kg vasket tøj.”

“Berendsens kunder skal have klar besked om det produkt, de køber fra os. Svanen giver dem klar besked på miljø- og sundhedsområdet”.

Anne-Sophie Stokbro, CSR-chef hos Berendsen Textil Service A/S

Se film om casen på youtube

www.berendsen.dk